Ahad, 10 April 2011

PERKARA BIASA MENJADI PERKARA LUAR BIASA

Huuu....Assalamu'alaikum WBT kepada semua yang beragama Islam yang rajin usya blog aku ni. Erm...Tak dilupakan juga kepada Kaum Cina, Ni Hao Ma diucapkan! Vanakam kepada kaum India dan Selamat Sejahtera kepada suku kaum di Sarawak dan Sabah yang mungkin berkaum Bidayuh, Kadazan, Kadazandusun, Bajau, Jawa dan sebagainya.Alaa........ Senang cerita , SALAM 1MALAYSIA kepada semua warganegara Malaysia, Bumi kita yang tercinta ini ! Harini nak cerita tentang kepenatan sepanjang tarikh 9 Januari 2011 ini. Aduiii.......!!! Perkara yang biasa aku buat,jadinya luar biasa laa... Sebab tak biasa buat..!! Erm.... Aku nak cerita yang harini dari pagi aku pergi keluar untuk ke rumah kawan di Bukit Jana untuk merancang program  sepanjang kami bercuti semester ni, (mungkin nak meronda ke Penang , KL atau Camaroon Highlands). Kemudian tepat jam 12.00 Tengahari , mak aku ajak keluar (teman) untuk ke kenduri kahwin kawan dia di dua tempat yang berbeza. satu di Kompleks Rakan Muda (Kamunting) yang hanya berdekatan dengan rumah aku yang jaraknya hanya beberapa kilometer sahaja, dan satu lagi di Taman Simpang Aman (Simpang) yang kira2 dari rumah aku ke sana mengambil masa 20 minit untuk kesana (jika tiada berhadapan dengan masalah kesesakan lalulintas).  Kami mulanya ke Kamunting dahulu untuk ke majlis kenduri yang pertama, kemudia kami ke Simpang. Selesai menghadiri kenduri, mak aku cakap, ''jom teman mak pergi Pasaraya Long Wan kejap, mak nak beli barang2 dapur..'' Jadi, tanpa berlengah lagi, aku pun start motor, lalu meninggalkan rumah kenduri tadi tepat pada angka 1.48 Petang di Simpang. Sesampai sahaja di Pasaraya Long Wan tu, mak aku terus beli segala keperluan yang disenaraikan. Erm... tengah aku bershopping dgn mak, tepat pukul 2.12 petang , telefon bimbitku bergetar menandakan ada 1 mesej yang masuk. Bila aku check, mesej tu berbunyi , ''Abang Amir, satgi datang tak kat sekolah pukul 2.30 ? Kami nak minta Abang Amir tolong suggest kan ttg kem RK ni..tolong yer...from: Razif Morley.'' Huh, dahsyat betul. Busy laa....ermm....Jadi aku pun cakap dekat mak, ''mak, jumlaa balik. abg long ade kerja ni..'' , Mak aku jawab, ''OK, mak pun dh penat nie..'' Tepat jam menunjukkan angka 2.35 petang, aku bergegas pulang dari Simpang nak ke Kamunting(nak balik) semula....Jadi...apa lagi? Zaaaaazzzzzzzzzhhhhhhhh ........!!! setibanya di persimpangan Simpang-Taiping (traffic light) aku merasakan tayar motorku pancit !! Arghh !!! Dahla satgi nak jumpa Razif ni..adui...macamana nie?? Nak taknak, aku turunkan mak dengan wawa di Cosway kerana aku nak pergi cari kedai untuk repair tayar...Aku cari punya cari, jumpa 1 kedai, Alhamdulillah.....Selepas selesai di kedai tu, aku tengok jam dah pukul 3.13 petang!! Alamak! Zassshhhhh!!!!!!!!!!!! Aku segera mengambil mak di Cosway dan terus menghantar ke rumah. Sesampai dirumah, tanpa masuk ke dlm rumah, aku terus ke sekolah walaupun terpaksa meredah hujan utk berbincang dengan Razif mengenai KEM RK yang bakal berlangsung 17 April 2011 nie.. Aduii.... Letih... Erm..... Takperlaa..khidmat aku diperlukan.,,. Takper..aku redha.... Aku bersyukur........ Selesai kami berbincang disekolah, aku balik kerumah tepat jam 5.30 petang. Aku rasa amat letih harini tetapi kerja aku yang ikhlas  ini harap mendapat ganjaran daripadaNya Yang Maha Esa...  Insya Allah......=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan