Sabtu, 9 April 2011

HARI DEMI HARI YANG KELAM KABUT

Semakin hari, bila kita berbaik2 dengan org, org percayakan kita, kita pun dipanggil & diterima untuk menghadiri beberapa perjumpaan di sekolah. Wahh ! amat besar nilainya pada aku kerana aku kini bergelar BEKAS PELAJAR SMKE VII tetap dipanggil dalam kalangan junior ku yang masih menganggap aku perintis untuk mereka untuk membuat sesuatu aktiviti lebih2 lagi dlm Unit Bimbingan dan Kaunseling. Syukur ke hadiratNya Yang Esa kerana aku tetap tidak dilupakan. Yeahh...! Nama tajuk pun dah gempak kan?? So, nk citer la sikit kat sini.. Erm...dah busy tu, macam2 lah bende yang nak dibuat tak terbuat. Er,,,kesian la...adik2 aku, yang sesi petang kalau aku dtg, diorg mesti nak duduk tepi/sebelah aku. Tapi..masalahnya , yang datang bukannya semua tu adik2 aku, tapi yg dtg tu hampir 2/3 daripadanya  yang sengaja dtg kat aku utk bersembang...erm....aduhai...tak terlayan aku dibuatnya... bile dah tak terlayan tu, mula lah 2, 3 orang yang berkecil hati. Kata aku taknak layan laa, kata aku mempermain2kan perasaan diorang laa...erm..mcm2 lagi laa yang diorang cakap.....perghh !! Sakit telinga aku dibuatnya..!! Yup, memang laaa...kesian pulak aku pada diorang...Tapi, nak buat macamana? Dah diorang dtg kt aku, so, aku layan jer laa? Takkan salah kot??  erm....tengah2 aku duk busy melayan hampir 9 orang yang dtg berkerumun dengan aku tadi, muncul seorang budak datang lalu terus bertanya. '' abang, Abang Amir kenal Muhammad Iskandar tak? Dia tu abang saya.!'' erm......then aku jawab laa,'' ehh...!!!! pe lak tak kenal nyer......mestilah kenal...kawan baik tu...!!! Laaa...nie adik isz ke?? erm....Ya ALLAH ! semuanya hampir sama dengan perwatakan Isz.'' aku membalas...hahaha...Kalau tak salah, nama dia Muhammad Ariel Arif. erm....mukanya handsome, amat comell...!!!!! Isz.......!!!! comelnya adik hang!!!! Erm...dengan gerak geri nya yang tampan, cara gelak tawa nya yang sinis, gayanya yang mempersona, memang mengingatkan aku pada perwatakan Isz suatu ketika dahulu ketika kami bersama2 dibangku sekolah...hm...kenangan itu memang indah....Tak cukup dgn tu, aku keluarkan steatment nie, '' skrg ni, Abg Amir kawan dengan adik2 kawan2 jer laa....Azmeer adik Aznil, Kamal Arif adik Khaizuran Hadi , Aliff Hakim adik Amir Hakim, Mohd Raimi adik Muhd Ruzaini, '' erm...... Tah laa....teringat pulak aku.....ni baru yang aku dpt tahu, belum lagi yang aku tak tahu tu...ishhh!!! Entah2 ramai lagi tak?? huhu..Bagus jugak laa abang2 diorang ni ye? Nak mengeratkan lagi talian silaturrahim tu.. alhamdulillah...Maka, bila ade adik aku yang aku tak terlayan, aku pun cubalah contact pada malamnya pula..Alhamdulillah.....kesemuanya memberi reponse yg positif,...rata2nya mengatakan, ''takpe bang, kami paham...abg kan ramai peminat..dikerumuni ramai peminat..!! takkan nak kacau kot??'',  alhamdulillah..... Jawapan diorang tak berapa merisaukan aku..cukup membuatkan aku puas dan tidak serba salah lagi.... Apakah yang akan berlaku hari berikutnya? Sama2 lah kita nantikan..........................yeahh!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan