Selasa, 31 Januari 2012

CALON-CALON ORANG YANG ''HOT'' DI FACEBOOK

Assalamu'alaikum dan Salam 1Malaysia. Apa khabar semua? Sihat? Alhamdulillah... Hari ini aku sekali lagi diberi kelapangan masa untuk menulis entry yang berkaitan dengan Facebok, sebuah laman sosial yang popular akhir-2 ini. Pasca era 1990-an, muncul era 2000 yang menyaksikan kegemilangan raut wajah yang meniti di reaksi muka masing-2. Kini , kita sudah melangkau jauh ke era 2010, abad ke 22. Wah ! Begitu singkat masa berlalu . Di era inilah, munculnya pelbagai laman sosial yang signifikan kepada kesemua generasi tak kira muda hinggalah dewasa. 

Facebook. Pasti anda semuanya tahu kan apa itu Facebook? Atau lebih dikenali dengan nama manjanya iaitu FB. Dalam FB terdapat pelbagai insiden yang direncanakan, seperti mahu melariskan jualan, menarik pelanggan, menyatu-padukan ukhwah dan silaturahim, mendekatkan diri kepada yang Maha Esa, mencari informasi terkini, gossip artis, cerita politik, hal-2 gimik kelakar, pengetahuan am dan banyak lagi. Dalam pada itu, ada juga yang mengambil kesempatan dengan ''menjual'' wajah untuk memikat sang kekasih untuk peneman abadi dalam kotak hati . Jikalau tidak, masakan Najwa Latif mencipta lagu ''Cinta Muka Buku'' yang bercorak sindiran secara sinis dek kerana FB ini, bukan?

Hahaha,... Dalam kesempatan ini, ingin aku ketengahkan bahawa ada juga yang mahu diberi perhatian , bak kata orang sekarang, ''bajet hot'' . Dalam FB R-May Putra, aku nak senaraikan orang yang aku rasa hot laa kerana dia selalu update FB nya dan, kemestiannya ada yang tekan butang ''like'' hingga mencecah ratusan orang. Suatu angka yang agak luar biasa. 

CALON-CALON ORANG HOT DALAM FACEBOOK R-MAY PUTRA IALAH..
 

























Inilah antara calon-calonnya yang aku rasakan. Aku kata diorang ni hot bukan pasal apa, kalau diorang update je status, mesti ade yang ''like''. Kadang-2 sampai mencecah puluh orang. Mungkin kerana faktor rupa juga. Kalau tak, tak mungkin laa diorang antara calon yang paling ''hot'' kan ?

Cukup laa setakat ni.. Aku rasa memadailah ni.. Haa.. ni hanya sebahagian je k.. Insya-Allah nanti aku update yang lain pulak.. Banyak lagi perangai rakyat Malaysia ni bile dalam FB . Hahaha... Yang diatas ni yang aku kenal, yang selebihnya tu mungkin ade, tapi mungkin sebab tak kenal, that's why laa aku tak letakkan semua. Mengakhiri entry kali ini, Assalamu'alaikum WBT dan Salam Mesra !!

6 ulasan:

  1. Nak vote buleh??
    Tengok sape yg paling top antara diorang sume :P

    BalasPadam
  2. MUka tak hensem pon depe, tapi kalo dah hot, tetap hot. Hahah FAKTA SEH.

    BalasPadam
  3. lagi sorang nama dia AFIF LUTPI berasal dari aloq setaq

    BalasPadam