Sabtu, 18 Jun 2011

CERITA DI HARI SABTU BERTARIKH 18 JUN 2011

Alhamdulillah... ! Penat !! Letih !! Happy !! Gembira !! Seronok !! Macam2 perasaan bercampur gaul dalam minda hari ini... Aku hari ini keluar berjalan2 bersama kedua org adik aku, Putera Syahme Nur Iman serta Muhammad Akram bin Abdul Aziz. Keluar seharian bersama diorang, dari jam 10.30 pagi hingga 8.00 Malam !! Waaww !! Masa di hari ini begitu padat dan amat memberikan 1001 makna pada kami, amat menggembirakan !! aku akan ceritakan dan lampirkan gambar2 yang ade....












Ringkasnya, jam 11.00 pagi aku ke SMKE untuk mengambil Putera . Kemudian, perut aku meragam !! Lapar pulak rasanya... Dengan membawa motor EX-5 Class 1 yang juga dibonceng oleh Putera, aku terus pergi bus stand, makan dekat kedai Arie, minum 2 gelas Nescafe Ais sambil kami menunggu kedatangan Akram. Handphone ditekan berulang kali, tapi Akram masih tak tiba lagi, apalagi ? kami bertiga terus sembang lagi. Tunggu punya tanggu Putera dah ajak aku ke Pusat Boling tepat jam 12.30 tengahari, lalu kami pun beredar dari situ tepat jam 12.35 tengahari dan tiba di Pusat Boling jam 12.45 tengahari. Duit dibayar, tempat ditempah, kasut dah dapat, aku pun tanya Putera, adik ambik berapa game? die jawab TIGA !! Wahhh !!?? Tiga game sementara nak tunggu Akram datang !? Hebat sungguh adik Putera aku nie.. Sesuai dengan nama die, PUTERA. Hahaha... !! Tunggu punya tunggu, main punya main, sedar punya sedar, jarum jm menunjukkan angka 1.00 petang, hai,,, mana Akram nie? Aku minta telefon Putera, call dia. Sesudah call..... tepat angka jam menunjukkan 1.25 petang, Akram muncul dgn gayanya yang tersediri. Huh ? Hebat2 adik aku nie,.. Akram menggantikan tempat aku untuk bermain boling, ketika di game terakhir. Selesai game, mereka pula menempah semula dan membuat keputusan untuk lawan berdua. Aku cakap kat adik2 aku tu, ABG SURRENDER !! Dah kebas tangan... hehehe.....main lagi 3 game... wahh..!! Hebat2 jugak diorang nie... Nasib baik aku tak main, kalau tak, buat malu jer... Selesai sudah di Pusat Boling, aku bawa diorang berdua ke Taiping Sentral. Sesampainya disana, diorang berdua membuat keputusan untuk tengok wayang cerita Kung Fu Panda. Tengok2 pada skrin panggung wayang, cerita tu pukul 6.00 petang. Diorang malas nak fikir panjang, maka terus beli tiket utk 3 orang. Sementara kami menunggu untuk tengok wayang jam 6.00 petang , tengok jam awal lagi. Baru pukul 4.00 Petang !! Ahh !! Awal lagi..... Aku pun ajak ar diorang gi makan kat Tesco, kat Medan Selera. Alhamdulillah,,,,kenyang,,,,,,semasa makan, banyak perkara yg adik2 aku  ni tanya kat aku tentang hukum hakam Allah SWT. Alhamdulillah... semua yang ditanya, semua aku dpt jawab... Dah makan, kenyang, maka terukir laa senyuman di bibir kerana kekenyangan....hehehehe... Jam menunjukkan 5.00 petang. Kami beredar dari Medan Selera Tesco ke TS semula. Tiba2.....Handphone Putera berdering, aduiii... Mak dia dah datang, nak ambik dia.... Aku tanya laa... macamana dgn tiket dia? Die jawab pandai2 laa cari orang.... Ok, tangan dihulur tanda kasih mesra... Babye adik !!! Aku dan Akram carilaa pengganti untuk menggantikan tempat Putera, jalan punya jalan, jumpalah si Afiq Zaidani meronda2...tak balik lagi... apa lagi? aku ajak laa die..... Dah bincang2....okey jer.... Kami masuk ke panggung wayang jam 6.10 petang. Waww !! Best sangat cerita tu.......pakai spec mata 3D.... Habis jer cerita tu pada jam 7.30 malam, kami berpisah . aku terus hantar Akram ke rumahnya.... Lepas hantar Akram, aku pun terus balik rumah. Aku tiba di rumah tepat jam 8.00 malam.,. Sesungguhnya hari ini adalah hari yang membuatkan aku gembira dan senang hati.... Terima kasih adekk !!!! Aku tutup cerita hari ini dengan ucapan terima kasih kerana sudi ajak abg keluar bersama. Alhamdulillah........

1 ulasan: