Ahad, 12 Jun 2011

PELAJAR ASRAMA SMK KING EDWARD VII DIGELAR ''HOSTELITES SMKE VII''

Wah..!! Ayat tajuk yg hebat !! hahaha..!!! Perasan pulak !! Erm.... Nak ringkaskan jer pendapat saya kali ini... Erm... Nak tahu ke apa benda?? Erm..ianya adalah ttg sahabat2 saya di Asrama SMK King Edward VII, Taiping dari junior hinggalah ke sebaya dengan saya di tahun 2011 ini. Korek punya korek dalam laman sosial Facebook (FB) ade pulak terselit gambar2 bebudak asrama SMKE niyang TERKINI !! Wahh !! Nak tengok? Antaranya.............

 sempat lagi bergambar !


 di sekolah.....



 jalan di antara ruang sekolah ke asrama....


 berjalan2...


 berehat sebentar....



 antara kenakalan diorang.,..



 senyuman HOSTELITES....



 tengah jalan pun jadi !



 jamuan harilahir......



waktu beriadah petang...........main futsal / bola woo.....


Ramai tanya kat aku.... kenapa HOSTELITES? Ermm.. macamana nak jawab erk...? Aku jawab senang jer... Sorry,.. Saya tak duduk di asrama... jadi saya tak tahu apa itu erti ber''ASRAMA''. Hahaha....!! Setahu aku laa... (yang dibisikkan kat aku) HOSTELITES tu berasal daripada perkataan HOSTEL yg membawa makna ASRAMA. Yang perkataan LITES tu mungkin daripada bahasa penimbuhan atau penyesuaian rangkaian yang membawa erti PELAJAR / ANGGOTA. Jadi, jika digabungkan, jadilah ANGGOTA ASRAMA. Haa..pahamdah semua?? Hahahaha..mcm mengajar dalam kelas pulak...hahahaha...! Maklum laa.. dah terbiasa.... Maaf ye kalau terlbih sudah...! Ahakzz ! Erm... sebelum terlupa, terima kasih laa kepada Muhammad Nazmi atau gelarannya TAT di asrama, lagi kepada Syazwan Abdul Rahim kerana FB diorang nilaa aku dapat gambar2 diatas ni.... Jadi, itu lah sahaja yang dapat saya isikan ruangan kali ini, semoga bertemulagi di lain masa dan ketikanya , Insya ALLAH, semoga kita berhubung lagi di masa akan datang, akhir kata dari saya, ''Setiap Kenangan Yang Dicipta Dapat Dengan Meneroka, Kenangan Tidak Akan Datang Bergolek Jika Penerokaan Tidak Terjadi'', Assalamu'alaikum WBT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan