Isnin, 4 Julai 2011

APO KHABAR JANG ?

Salam bahagia, salam 1Malaysia, salam perpaduan, salam sejahtera, salam 1Ummah, salam 1Integrasi, salam Perak Aman-Jaya, salam sayang dan salam Perak Gemilang... macamana keadaan hari ini? Sihat ke? Alhamdulillah... Kalau tak sihat tu, rajin-rajin laa makan ubat yer..... kalau sihat pulak,rajin-rajin lah pergi bersenam supaya kekalkan kesihatan anda..... yerlaa....kalau nak nampak awet-muda laa kan... kalau taknak takper la..... hahaha...gurau jer..... 
Em... nak cerita apa ye hari ini ?? haa..... aku dapat adik angkat baru... tapi die tinggal jauh... dekat Negeri Sembilan. Fuuhhh !! Nama die Mohd Adli. Erm... dgr nya dia ni anak bongsu daripada tiga beradik. Semuanya hero belaka. Jadi nak kata manja tu, die sendiri jawab, mana ade manja bang.. haha.. berbalik kpd budak td, umurnya 13 tahun. sekolah kat SMK Seremban Jaya II, Seremban, Negeri Sembilan. Sepanjang perbualan kami yang kira-kira 30minit itu, pelbagai kisah dan cerita yang timbul.. Antaranya, latar belakang kami berdua, tentang keluarga masing-masing, tentang hal-hal peribadi lelaki (paham2 jela) dan macam2 lagi laa,.... huhu.... penat layan karenah die nie... nampaknya takde laa aku sunyi lagi lepas nie.... yerlaaa.... akhir-akhir ni adik2 aku busy semacam jer... entahla..... rasa mcm dipinggirkan pulak.... aku tak rasa yang aku ni abg diorang.... tp takper laa.... biarlah.... asalkan diorang bahagia, aku pun turut bahagia.... Sekarang ni, aku dah ade pengganti.... Namanya Adli... Sorang lagi syafiq.... Syafiq ni umur die 18 tahun.... belajar di KPTM Cheras, Kuala Lumpur, Malaysia. asalnya org kampung jugak... kenal nye didalam FB jgk... sesungguhnya FB mempertemukan aku dengan si Syafiq dan Adli nie.... yerlaa...ALLAH Maha Adil dan Maha Bijaksana, hilang disana, disini memanggilku, Itulah Dia Yang Esa. KerjaNya amat adil tiada seadil yang lain. Sesungguhnya Engkau Ya Allah memberi aku kebahagiaan yang hakiki. 

Ni gambar Adli


Gambar si Syafiq takde yang elok2..takper, insya Allah nanti kalau berkesempatan , saya masukkan... Saya sudahi karya kali ini dengan alhamdulillah.....terima kasih.... semoga kami kekal bersama....Insya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan