Selasa, 16 Ogos 2011

SEMEMANGNYA DI HARI LAHIRKU INI MASIH ADA YANG INGAT

Assalamu'alaikum WBT dan salam junjungan kasih mengucapkan jutaan terima kasih kepada kesemua kenalan-kenalan sama ada jauh atau dekat, sahabat-sahabat rapat mahupun yang di perantauan menuntut ilmu , saudara-mara, jiran tetangga, dan seluruh yang mengenali diri ini. Alhamdulillah, di usia ku yang menjangkau hampir 2 dekad ini amat ramai yang mengucapkan '' Happy Birthday'' dan ''Selamat Harijadi'' kepada aku. Syukur nikmat dan aku berharap hanya Allah SWT sahajalah dpt memberi kesejahteraan hidup pada diriku ini. 

Tidak lupa pada kesemua yang memberikan ucapan yang disusuli dengan lafaz kesyukuran, tanda kebesaranNya memanjangkan umurku , sejahterakan hidupku, bahagiakan hidupku, limpahkan rezekiku, terimalah segala amalanku, mendo'akan aku , dan sebagainya. Terima kasih semua !!! Inilah sahaja perkataan yang boleh diberikan sekaligus dengan seyuman yang mekar dalam sanubari yang abadi. Ucapan yang tulus ikhlas itu merupakan ucapan ter''MAHAL'' di dunia kerana ucapan itu sudah cukup membuktikan bahawa kita hidup di dunia ini bukanlah keseorangan, malah kita berteman walau dimana-mana sahaja pun selagi di bawah naungan kibaran bendera Malaysia tercinta ini.

Faktor kesuburan teknologi yang melanda dalam keghairahan manusia berlumba-lumba mencari kesenangan duniawi dan juga faktor kemudahan teknologi berasaskan internet, faksimili, e-mel, sistem pesanan ringkas (SMS), media arus perdana, media massa dan globalisasi neutral menyerlahkan lagi  kemudahan untuk menyampaikan sesuatu ucapan secara pantas dan lebih rendah nilai mata wangnya. Itu tidak lagi disaratkan dengan medium teknologi  maklumat berasaskan media internet yang membuka ruang dengan ruangan blog, facebook, myspace, friendster, skype, yahoo-mail, yahoo-messenger dan pelbagai lagi ruangan laman web sosial. Tidak cukup dengan itu, kemudahan kini semakin merebak ke ruangan telekomunikasi yg hebat berteraskan kemudahan teknologi moden menerusi i-Pad, telefon bimbit wi-fi, netbook, telefon bimbit dan sebagainya. Mungkin kerana faktor teknologi moden inilah meyebabkan ucapan-ucapan yang dihantar menerusi pelbagai medium ini cepat dihantar, mudah dan murah. Dan keadaan ini mungkin perubah mengikut pasca-semasa era akan datang.

Dalam facebook saya, setakat ini saya menerima 118 ucapan hari lahir daripada seluruh kenalan yang ade dalam FB saya, 19 dar handphone , 12 dari myspace,  3 dari yahoo-messenger, 6 dari yahoo-mail dan 1 dari skype.  Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya ada juga yang memperingati hari lahir saya. Setakat ini saya menerima 7 hadiah daripada kenalan-kenalan, 1 daripada kekasih abadi, 2 dari adik angkat dan 1 dari famili. Alhamdulillah. Hadiah tu tidaklah bermakna apa-apa jika dibandingkan dengan kasih sayang yang kekal utuh dalam perasaan dan hati masing-masing, kan? Inilah yang aku rasa amat gembira yang teramat sangat. 

Ermm...rasanya, setakat inilah sahaja entry aku kali ini. Maaflaa yer kepada sesiapa yang menghantar mesej melalu handphone ke, FB ke, MS ke, E-Mel ke, selepas ini tidak terbalas. Mungkin dek kerana keadaan yang sentiasa sibuk dengan persiapan menjelangnya Aidilfitri ini. Hehehe..... Ok lah... Sekian sahaja dari saya, terima kasih, Assalamu'alaikum dan Salam Terima Kasih !!!

1 ulasan:

  1. Selamat Hari Jadi Amir :) Semoga panjang umur , murah rezeki and Semoga jodoh hang berpanjangan . amin

    BalasPadam