Khamis, 17 Mac 2011

PERISTIWA DI HENTIAN ULU BENDUL, NEGERI SEMBILAN

Nie pemandangan dari atas tempat bermandi manda...free of charge !!!


em...air sungai terus ditakungkan ke dalam kolam mandi ini...
ni tempat mandi kanak2.....
 

 
Air nye bersih, segar dan nyaman...


Sebenarnya gambar ni aku baru upload sebab aku baru jumpa gambar nie dalam handphone aku bila aku tengah boring2 ptg tadi... Emm....aku lepak sini sebab bas yang aku naik, ( TAIPING-KUALA ROMPIN ) berhenti makan disini.. Wahh !! Bila aku sampai, aku rasa macam tak caya... Aku tanya laa kat orang2 kawasan situ, '' Kat sini kena bayar ke kalau nak mandi??'', diorang jawab, '' ehh.. takder laa anak, disini semuanya free saja...anak dari mana dan nak kemana??'' soal pakcik tue... aku jawab laa....''saya dari Taiping nak ke Kuala Rompin nak pergi kerumah Pak Long saya..lagipun , saya tak pernah pi sana '', (dengan loghat Utara) hahaha....jawab pakcik tue, '' Laa....yeke?? Ni naik bas la yer? berhenti rehat berapa lama?? Kalau lama sikit boleh laa pi mandi..bukan senang anak nak mandi dikawasan macam nie..'' Aku jawab, ''em..takper laa pakcik, memang tak sempat pun...sebab bas kami berhenti rehat 30 minit jer...'' Perbualan aku dengan pakcik tue pun berakahir setelah aku minta diri untuk beredar dari situ kerana nak ke surau bagi menunaikan Solat Jama' Taakhir. Selesai aku bersolat aku ke medan selera untuk menjamah seberapa banyak hidangan yg special apabila berada di rantau org. Bila aku tgk, semuanya macam sama jer...takder yg lain pun... Yang lain nye apa taw?? MAHAL GILER !!!!!!!!!!!!!!!!! Ha..yang tue memang lain dr yg lain laa kan..Hahaha...tapi, malangnya memang aku geram jugak laa sebab tak dpt mandi !!.. Arrgghh !!!!  Tensionnya !! Takder peluang nak mandi....Em....Tapi takperla..at least aku dah pernah pi sudah laa....Kalau nak cerita perihal tempatnya, aku rasa tempatnya agak unik dan sesuai kerana byk lori2 yang nak ke Pahang berhenti rehat dan makan disitu. Tempatnya strategik. Yang bestnya pulak. Wi-Fi Free lak tue !! hahahaha...jgn tak cayer..... Kemudian, dah selesai makan, aku pun beli laa 2 key-chain dan 1 rantai magnet disitu utk kenang - kenangan...Dan itulah die pengalaman aku bile berada di hentian itu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan