Sabtu, 19 Mac 2011

TEMAN DI SMK DR. BURHANUDIN DALAM INGATAN

 
bersiap sedia nak makan.....


 time mandi manda.....wah2..!! tak ajak !!

 

yeahh..!! Time yg aku suke..Makan2..nyummy !!



nak makan or berganbar?


duk tunggu sosej masakk....slluurrpp!!!!!!


Walaupun baru sahaja kenal tak sampai 1 minggu, namun hati ini masih lagi terpahat nama pelajar2   Tingkatan 601 di SMK Dr. Burhanudin , Taiping pada sesi Tingkatan 6 Rendah 2010. Terbayang2 lagi reaksi diorang yg mula2 men''interview'' sebaik sahaja aku melaporkan diri di sekolah itu tepat pada tarikh 1 Jun 2010. Entahlah....org cakap, ''JAUH DIMATA, TAPI TETAP DEKAT DIHATI''. HAA..Ungkapan inilah yg amat sesuai pada aku yang telah meninggal kan sekolah ini sejurus selepas menerima tawaran di Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR), Kuala Kangsar Perak tepat pada tarikh 12 Jun 2010. Diorang bukan sahaja sporting, malah mengambil berat walaupun kami dah lama tak bersua muka.Perkataan pertama yang mengganggu pemikiran mereka adalah, ''KENAPA HANG TUKAR DARI K.E PI D.B? K.E TU BUKAN BAGUS KAA??'' Dan hingga kini, jawapan itu aku terus senyapkan, senyap dan senyapkan hingga ke hari ini. Biarlah aku sahaja yang tahu kenapa aku ke SMK DB. Biarlah mereka terus menjadi tanda tanya dan teka teki kenapa aku bertukar angin ke DB. Mungkin di DB aku dapat pe yang aku nak selama ni yang tiada di KE, tapi ''HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG HUJAN BATU DI NEGERI SENDIRI'', lebih baik di tempat sendiri....yaaahh!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan