Ahad, 13 Mac 2011

RINDUKAN JUNIOR, KHAS PADA YANG TERSAYANG

Hari demi hari aku telah ditimpa pelbagai pancaroba masalah yang berat. Aduhhh !! Semakin hari, aku rasa semakin tidak keruan dek kerana rindukan pelajar junior aku di sekolah. Sebelum tu, hari jumaat lepas bertarikh 11Mac 2011, aku ade laa pi sekolah. Kononya aku nak jumpa Putera dengan Akram di kantin time diorang rehat. So, dengan penuh yakin dan efisyen nya aku pun datang laa awal sikit . nak dijadikan cerita, aku ade nampak peserta2 Kem Imam Pelapis Muda berkumpul di perkarangan sekolah aku tuh. So, aku pun layan jer laa diorang sementara nak tunggu bas datang ambik diorang untuk ke PULARA, Terong . Entah macamana, memang aku ade jumpa Aiman di sekolah. Tu memang dalam perancangan kami sebab sebelum tu memang aku ade mesej die kata nak jumpa. Tapi...Nak dijadikan cerita, Ustazah Ruhana, Penasihat Kem Imam Pelapis nie cakap, ''Amir, jom ikut saya kejap, teman bebudak ni pi kat tempat kem , nanti kita balik laa sekali'', so, aku pun ikut laa...Dalam perjalanan ke PULARA, aku teringat yg sebenarnya aku ke sekolah nk jumpa Putera dan Akram ! Alamak, silap laa pulak ! Tersalah plan !! Adooiii...!!! Nak buat macamana, aku pun ikut jer laa..Takkan nak suruh bas berhenti lak...Dahlaa hujan time tuh...Huh !! Em....Sesampai jer aku kat PULARA, aku pun ape lagi... Tolong2 laa ape yg patut...Yeala kan, FASILITATOR yg ade pun MEMANG tak ade pengalaman jadi fasilitator. So, nak taknak, aku laa yg kene handle sementara nak tunggu driver bas makan and solat 'Asar. Jadi...Tak lama lepas tu..aku pun balik laa...Hujan lebat bagaikan meromantikkan lagi keadaan yang terjadi....Dalam bas pulak, Ustazah Ruhana interview aku yg pelik2..Hishh !! Dahsyat betol !! hahahaha...!!  So....lagi sekali bende yg tak dijangkakan adalah kami nie kene pi ambik sekali budak rugby di SMK Tengku Menteri, Air Kuning. Nak taknak, tunggu laa kami dalam bas tu selama hampir 40 minit !! Pergghh !!!! Duduk dalam bas punyalah sejuk !! Em...takper laa....Tunggu punya tunggu, tak mai2 jugak..last2 ade sorang mamat datang kat bas KE, cakap, ''Amir, hang dengan ustazah Ruhana kena tumpang balik dengan cikgu Siva sebab diorang nie lambat lagi...Nie pun tgh tggu penyampaian hadiah..'' Adooii...sedih jugaklaa tak dapat jumpe player2 KE dalam bas...Mula2 memg dah berangan dah nak jumpa..tapi tak gak....Em.....So, aku tye balik, ''wei, menang ke kalah lawan MRSM? '', dia jawab, '' Menang laa.....(muka confident ditambah dengan riak)...5-0 wooo...hahaha....''..Ceh ! Ok laa tue... Em...sampai kat situ aku pun turun bas terus naik dengan cikgu Siva.. Wahh ! Dalam kereta tu, ade pulak cikgu Mustafa(PK Ko-Ku) tumpang sekali..Em..takperlaa..Sesampai jer kat SMKE lebih kurang pukul 7 malam. Aku pun bergegas pulang ke rumah dan bersiap2 nak solat maghrib. Nak dijadikan cerita lagi, aku dapat panggilan, ''Amir, hang kat mana, satgi dlm kul 8.30mlm aku sampai umah hang, kita kuar makan, hang siap cepat sikit''. taw sapa call? Afiq Mustafah !!!! Wahh....tak sangka lak aku die nak belanja aku...Em..setahu aku die nie payah nak belanje org..aku tau laa dia ni berkira sikit dgn org lain...tapi aku bersyukur laa dengan aku tak pernah pun die berkira....Em....Then lebih kurang pukul 8.26mlm dia dah terpacak depan rumah aku dengan membawa kerata ayah dia, Proton Wira SE 1.6. Jadi tanpa berlengah masa, aku pun terus nak kereta dia then cakap aku nak makan dekat The GAte Cafe, sebelah Sate Kajang Restaurant. Nak taknak, die bwk jer...Smapai kat sana aku order Mushroom Chicken Chop dengan Chocolate Latte, Afiq pulak sama makanan dengan aku, tapi die punya minuman ala2 dessert. Em...dah order, kami pun sembang perihal masing2. Dah settle semua, aku pun dihantar balik...Lebih kurang pukul 9.45mlm aku pun sampai rumah. Belum lagi nak buka pintu, H.phone berdering lagi. Kali nie Zaid pulak call. Dia cakap. '' Amir, sat lagi pukul 12.30a.m hang bersiap tau! Kita nak pi PULARA.'', aku jawab, ''OK, roger2..'' hahaha...sementara tunggu Zaid dtg tu aku tgk Raja Lawak. Sehabis jer Raja Lawak aku tertidor sat sementara menunggu Zaid dan Yaasin dtg ambik aku...laaa.....Kami bertolak dari taiping ke PULARA pukul 1.30 pagi , sampai kat sana pukul  3.00 pagi sebab kami pi makan2 dulu kat Warung Lebuhraya kat Changkat Jering tue...smpai jer kat sana, aku tgok muka bebudak tue..Alahaaii......Kesiannya.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan