Isnin, 7 Mac 2011

HAK YANG MUTLAK

Sejak akhir2 ni ramai betul ''orang'' berjumpa aku untuk bertanya ttg kes adik angkat. Emm.... bukan pe, mmg aku ambik tau pasal  junior2 aku... tapi kdg2 aku terpikir jugak...sampai bile?? kadang2 mmber2 pun marah aku sebb terlalu ambik taw hal2 junior2 SMKE 7 ni. sebenarnya aku happy bile bersama diorg...entah laa sebab ape.....mungkin laa diorg pun suke tgok aku ceria , happy dan amat periang Serius cakap, mmg happy.......Mungkin dengan sifat aku yg mcm ni membuatkan aku rasa nk memberi perhatian terhadap adik2 angkat aku tak kira walau 1000 org sekalipun.....em....Tapi member2 tak brpe nak faham...sebenarnya adik2 bawahan kita lebih mengambil berat hal kita secara peribadi...kenapa?? Sebab diorg ni berkemungkinan tiada abg, anak tunggal, anak sulung, ade abg tapi abg kandung sendiri jauh/x kesah pasal diorang...emm...aku tau, kadg2 mmber2 sendiri cakap, ''unk ambik taw pasal depa unk dapat apa?''.. biarlah ape pun dialog yg dtg, diorang tetap aku ingat...hatta yg lelaki atau yg perempuan...aku tak kesah ape yg org nk cakap....Diorg tu bagaikan nyawa aku...Adik2 kat sekolah SMKE 7 tuu laa yg byk berjasa pada aku....byk berkorban pada aku...expecially kes politik kotor perlembagaan pentadbiran badan Pengawas tahun 2008-2009 dulu.... diorg yg byk bertanggungjawab atas naik dan turunnya aku....em...macamana aku nak lupakan bnde ni semua? Macamana? macamana?? dengan sebab tue laa aku cube utk tolong sape yg patut sedaya upaya selagi tulang 4 kerat ni masih berkemampuan..Insya Allah.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan