Khamis, 10 Mac 2011

TRAGEDI 4 KSI SIGMA DAN 5 KSI SIGMA

KELAS YANG MENGGAMIT MEMORI
2008 ( 4 KSI SIGMA )
2009 ( 5 KSI SIGMA )


Mana ade manusia yang tidak mempunyai pengalaman bersekolah kan? Boleh dikatakan kira2 98% rakyat Malaysia pernah duduk di bangku sekolah dari tahun 1 hingga ke tingkatan 5. Manakala 7% sahaja yang bertindak berhenti dari sekolah akibat kes2 berkaitan yang tak dapat dielakkan. Tapi bikan tu yg aku nak post dekat sini. yang aku nak bangkitkan adalah kenangan paling manis adalah ketika kita bersekolah..Percaya atau tak, hampir 89% penduduk Malaysia dapat mengenali sahabat masing2 melalui sekolah? yaa....tulaa jawapannya..Hahaha

Sedar tak sedar 2 tahun kini mencecah apabila aku tidak menjejakkan kaki ke sekolah lagi. Wahh...Sungguhpun begitu, aku tetap ke sekolah jika terdapat apa2 aktiviti sama ada luar atau dalaman. Em.. Entahlah...bila difikirkan balik, mcm2 perangai yg ade dalam kelas 4 dan 5 KSI SIGMA ni...Tak habis2 kecoh jer memanjang...Cikgu kami, Puan Fadzlina Bt Ehsan pun sama naik jugak. Amat dahsyat. Perangainya kadang2 menggembirakan kami. Wah2...berjangkit pulak ek?? Ade jugak yang kaki memonteng, kelas, byk cakap, suke melawan, suka bergossip, suke ambik tahu hal org tanpa sebab, suka mundar mandir ke kelas2 lain, suke cakap lepas (langsung tak jaga hal peribadi seseorang tu) , suka mengejek, suke memerli( menyindir), suke tak hadir sekolah, suke bodek cikgu, ade yg buat bisnes dalam kelas, ade jugak yang pndai backing member2, and....tatau lagi laa...dahsyat betul....Tapi, bila dah bergelar Mahasiswa ni, tak sangka pulak dah tak dpt semua bnda tu...Diorang tu macamana pun tetap terbaik pada aku(walaupun kdg2 diorg perli aku). Emm...yeala kan, kenangan tu dtg dan pergi, setiap perkara yg dimulakan mesti ade akhirnya. Wallahu'alam....Terima kasih Ya Allah kerana mempertemukan aku dgn diorang kesemua KAT ATAS tu....Tanpa rakan kat atas tu semua, sapalah aku kini..Perubahan demi perubahan(secara kasar) dilakukan oleh diorang pada aku. Em...Thank you to all my best fren.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan