Selasa, 8 Mac 2011

KELUARGA BAHAGIA

ni mak saya....
Ni adik kedua, Nurun Nazua, darjah 2, SK Taman Jana
Adik pertama Aku, Muhd Ismadanial Muaz, Tingkatan 3, SMK King Edward VII


ADE ORANG CAKAP MUKA AKU SAMA DENGAN ARWAH ABAH
NILAI LAH SENDIRI YERK....
ALLAHYARHAM HJ. BAHARIN BIN MUSLIM (1969-2008)


Em..ayah aku dah takde....die meninggal sebab kanser paru-paru...tahun ni genap lah 3 tahun arwah tinggalkan kami sekeluarga. walaupun dia daH tiada dipandangan kami, tapi sentiasa diingati dalam hati dan fikira kami..Yang perhi tetap pergi.. yang hidup teruskan hidup.....

Mak aku lak sekarang bertungkus lumus kerja kuat nak sara kami 3 beradik....Yeala kan, anak yatim....semuanya atas mak..kesian jugak aku tgok mak tue...tapi nak wat camana, apakan daya......Hanya iringan do'a jelah yg dapat membantu..Insya Allah.,...

          Adik pertama aku ni(Muaz) , agak lain sikit bahasanya...die nia ala-ala arwah ayah aku dulu... perangai die Masya Allah...kalau dengan aku ... memang lain laa....em...agak kerek laa...oooiii...suke melawan cakap ! ade jer yg tak kena...die jer la yang betul..em.....kdg2 geram...kdg2 kesian... Tapi lepas pemergian arwah abah, aku galas t/jawab yg diujiNya pada aku...yer laa....dengan sikap camtu, payah nak dibentuk sikit... haaa.....aku ni bukan cm abh...pantang kalau org melawan sikit...mula laa tgn tu.,....eeeiii !! rasa nak _______jer!!! tapi, w/pun die cmtu, perasaan syg dan prihatin die pada aku ade jugak....em...ade jugak die cakap kalau nk kuar(mak cerita) mesti die nk kuar ngn aku..ngn mak boring katanya.. sebab mak tu asyik tengok lama2 , try2 lama2, last2 tak beli pun... smpai kadg2 1 post tu pun ade dlm 40 minit !!  mahunye die tak ngamuk !!?? Muaz. muaz...hahahahahaha.....

           Yang adik ke dua(Wawa) aku ni lain lak ragamnya...addooiii !!! jenis nak menang jugak !! em...budak2...bese laa kan.....em....asyik2 kita jee yg terkena balik.....em...entahla..... Tapi yg ni senang dengar kata, senang dengar cakap, mudah jer nak didik...Alhamdulillah..yer laa...kecil lagi...memang laa senang kan.....Takut besar nt laa...em......tp die ni byk lak songeh! bila aku takde*(mak cerita) takde la pulak makan nak bersuap ker, nk mx tu, mx ni, tp bila aku balik jer..haaa...semua balas dendam...apa yg die nak, time tu laa mx kat aku...hahaha...wawa, wawa......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan